Premium content ophalen
- Uit twee nieuwe rapporten blijkt dat Gen-Z en millennials op TikTok makkelijker worden verleid tot het doen van aankopen.
- De bevindingen komen uit onderzoeken van influencer-marketingbedrijf IZEA en de site CouponFollow.
- We bespreken de drie belangrijkste conclusies uit de rapporten.
- Lees ook: ‘Recordwinst van $25 miljard voor moederbedrijf van TikTok’
De invloed van de razend populaire video-app TikTok op het koopgedrag van jongeren neemt toe, zo blijkt uit twee nieuwe rapporten.
Uit een onderzoek van influencer-marketingbedrijf IZEA blijkt dat Gen-Z en millennials TikTok als het beste platform zien om via een influencer een product te promoten. Daarmee scoort TikTok beter dan Instagram en YouTube.
In een ander onderzoek door couponcodesite CouponFollow uit november vorig jaar, afgenomen onder duizend Amerikaanse TikTok-gebruikers, zegt een meerderheid van de deelnemers dat ze influencers op TikTok het meest vertrouween, in vergelijking met influencers op andere platforms.
Premium content ophalen